19 Mart 2014

BOL MALZEMELİ ÇORBA


bol malzemeli bol vitaminli miss gibi bir çorba kızım için yapmıştım arşivimden çıkardım geldim :) et veya tavuk suyu kullanılırsa ayrı bir lezzet katacaktır




1 çay bardağı kırmızı mercimek
yarım çay bardağı yeşilmercimek
yarım çay bardağı bulgur
yarım çay bardağı pirinç
1 orta boy patates
1 tane havuç
1 küçük soğan
1 tane domates
1-2 çiçek brokoli (evde yoktu ben kullanmadım ama normalde kullanıyorum)
Salça
Baharat
Zeytinyağı
Tuz, limonsuyu
Tel şehriye (isteğe bağlı, en son eklenecek)
Mercimekler, pirinç ve bulgur iyice yıkanır ve tencereye koyulur. Patates, havuç, soğan ve domates iri olarak doğranır. Üzerini 3-4 parmak örtecek kadar kaynar su eklenir ve pişmeye bırakılır. Suyu az gelirse kaynar su ekleyebilirsiniz ama o zaman iyice kaynatmanız lazım, ben sonradan su eklememek için ilk önce suyunu fazla koyuyorum. Ayrı bir tavada salça zeytinyağında ya da tereyağında kavrulur baharatlar eklenir. Patatesler ve havuçlar pişince çorbamız blendırdan geçirilir. En son olarak dilerseniz tel şehriyeler de eklenir ve pişirmeye devam edilir. Salçalı sosu da eklenerek çorbamız servise hazır. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)