19 Haziran 2014

İNCİRLİ RULO KURABİYE

incirin yaşını kurusunu her halini çok seviyorum kurabiyeye pastaya keke çok yakışıyor bence. okuldan arkadaşlarım geldiler çaya bende incirli bişeyler yapsam diye düşünüyordum elmalı kurabiye tarifimin hamurunu kullanarak bu ruloları yaptım çok güzel oldu çok beğenildi. 


Yarım paket margarin ( 125 gr)
Yarım çay bardağı zeytinyağı / sıvı yağ
1, 5 çay bardağı yoğurt
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 çay kaşığı karbonat (yarım paket kabartma tozu)
Aldığı kadar un
15 adet incir
1 çay bardağı fındık kırığı
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay bardağı su


Öncelikle incirleri bir tencereye alıyoruz. Şekeri, tarçını ve suyu ekleyip kaynatıyoruz. İncirler yumuşayınca ocağı kapatıp blendırla çekiyoruz. Fındık kırığı ekleyip karıştırıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
Diğer tarafta hamur için gerekli malzemeleri bir kaba alıyoruz ve yumuşak bir hamur yoğuruyoruz. Hamuru buzdolabına kaldırıp 15 dk dinlendiriyoruz.
Daha sonra hamuru 4 bezeye ayırıyoruz. Bezenin birini açıyoruz incirli içi yayıyoruz. İsterseniz her tarafına yayın isterseniz bir ucuna yayıp rulo yapın. 2 şekilde resimlerde görünüyoruz. Rulo yapıp bıçakla kesiyoruz düzgün kesilmesini isterseniz keskin bir bıçağı yağlayarak kesebilirsiniz. Dik olarak fırın tepsisine sıralıyoruz. 180 derecede kızarıncaya kadar pişiriyoruz.


Afiyet olsun






14 yorum:

  1. blogunuzu tesadüfen gördüm hosuma gidince ekledim.

    Sizde buyrun gelin sevinirim :-)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. bahar hanım teşekkür ederim beğenmenize sevindim

    YanıtlaSil
  3. emel hanım bende geliyorum :) sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)