21 Eylül 2014

TEK YUMURTALI ELMALI KEK

Bugün misafirlerime kek yapmaya niyetlendim. Dolabı bir açtım 1 tane yumurta kalmış hemen internetten tek yumurtayla yapabileceğim kek tariflerine baktım . Pelinchef in sitesinde bu tarifi buldum ve denedim kendisine teşekkür ediyorum. 



1 yumurta
3/4 su bardağı süt ( 1 su bardağına yakın)
3/4 su bardağı sıvı yağ ( 1 su bardağına yakın)
1 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
yarım limon/ portakal kabuğu rendesi
2 elma
üzerine pudra şekeri ve tarçın

Sıvı yağ süt şeker ve yumurtayı bir kaba alıyoruz ve şeker eriyinceye kadar çırpıyoruz. Unu kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyip kaşıkla karıştırıyoruz yağlanmış kalıba döküyoruz. Soyup dilimlediğimiz elmaları üzerine sıralıyoruz ve fırına veriyoruz 180 derecede kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Kürdan testinden başarılı çıkınca fırından alıyoruz ilk yarım saat fırını açmıyoruz. Pişen kekimizin üzerine tarçın pudra şekeri karışımını çay süzgeci yardımıyla serpiyoruz dilimleyip servis yapıyoruz.
Afiyet olsun






23 yorum:

  1. Cok guzel gorunuyor. .a.deniyicegim ama Firindan cikariyorsun denissiz sonrada ilk yarim saat firini acmiyoruz demissiniz bu kisim biraz aciklik istiyor lutfen bir aciklama yaparmisiniz?

    YanıtlaSil
  2. ilk yarım saat açmıyoruz daha sonrada kontrol edip piştiyse çıkarıyoruz fırında bekletmiyoruz yani

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor.İçindeki malzeme kadar o kabarıklığı tutturmak gerekiyor galiba çok başarılı sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ince bir kek pek rağbet görmüyor
      Teşekkürler sevgiler

      Sil
  4. Elmalı kek yapmadım hiç dersem inanırmısınız. Ellerinize sağlık.. AFİYETLE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) inanırım tabi ama en yakın zamanda denemenizi tavsiye ederim
      Teşekkürler sevgiler

      Sil
  5. Mine Hanım ellerinize sağlık elmalı kekiniz çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık çok güzel gorunuyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler görüntü kadar lezzeti de güzeldi

      Sil
  7. Ellerinize sağlık keklere ne kadar meyve kullanırsak o kadar hamur oranı azalıyor. Daha güzel oluyor. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hamuru çok olursa kalın oluyor o da meyveyle birlikte güzel olmuyor
      Teşekkürler sevgiler

      Sil
  8. Elmalı tarifleri severim :)Elinize saglık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bizde çok seviyoruz sevgiler

      Sil
  9. Ellerinize saglik.. Harika olmus..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)