25 Şubat 2014

PATATES PÜRESİYLE KIYMALI BÖREK

aslında börek gibi ama yanında bir salatayla akşam yemeğinde de servis edebilirsiniz yada ikindi çaylarında ve günlerde... beğenilecektir ve tarifi istenecektir inanıyorum buna :)



4-5 adet orta boy patates
250-300 gr.kıyma
1 kaşık domates salçası
tuz,karabiber
2 adet yumurta
1 su bardağı un
yarım çay bardağı sıvı yağ + 1 çorba kaşığı sıvı yağ
1 çay bardağı sütüzeri için;
sarımsaklı yoğurt

Patatesleri iyice yumuşayıncaya kadar haşlıyoruz. Kabuklarını soyup,ezip,soğuyana kadar bekletiyoruz. Soğuduğunda içine yumurtanın birini, unu, sıvı yağı ve sütü ekleyip yoğuruyoruz. Elden ayrılmayan hafif yumuşak bir kıvam olacak. Kıymayı karabiber ve tuz ekleyerek kendi yağında kavuruyoruz.İyice kavrulunca 1 kaşık suda eritilmiş salçayı ekleyip suyunu çektiriyoruz. Fırın kabının içini yağlayıp önce haşlanmış patatesli harcın yarısını içine yayıyoruz. Daha sonra üzerine kıymayı serip tekrar kalan patatesli harcı üzerine yayıyoruz.En üste 1 çorba kaşığı sıvı yağ ile diğer yumurtanın sarısını çırparak sürüyoruz.200 derecedeki fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkınca ılınmasını bekleyip,üzerine sarımsaklı yoğurt dökerek servis yapıyoruz.

arkadaşım NURSEL ÇAĞRI dan aldığım bir tariftir, çok lezzetliydi, teşekkür ediyorum tekrar…

5 yorum:

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)