19 Mart 2014

EVDE TAVUK İSKENDER

evde iskender keyfi :) 



1 tavuk göğsü
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
Karabiber, köri, pul biber, tuz
Yarım pide

Üzeri için;
Tereyağı ve salça

Yanına;
Yoğurt, közlenmiş biber
Tavuk göğsünü buzluktan çıkarıyoruz ve tam çözdürmeden ince ince doğruyoruz. Dilimlerin biraz büyük olmasına dikkat edelim.
Kaseye zeytinyağı ve baharatları koyup karıştırıyoruz ve bu sosu tavuk dilimlerine döküp iyice harmanlıyoruz. Yarım saat kadar dinlendiriyoruz.
Yağsız tavaya tavukları sıralıyoruz. Tavamız almıyorsa piştikçe yenilerini ekleyelim. Tavuğun bir tarafı kızarınca diğer tarafını çeviriyoruz çok kurutmadan yüksek ateşte suyunu salmadan pişiriyoruz.
Diğer tarafta pideleri dilimliyoruz. Dilerseniz yağsız veya tereyağıyla tavada çıtır çıtır yapabilirsiniz. Salçalı sos içinde tereyağını tavaya alıyoruz, yetecek kadar salçayı da ilave edip kavuruyoruz. Yavaş yavaş su ilave edip sulandırıyoruz. Servis tabağına önce pideleri alıyoruz. Üzerine tavuk dilimlerini sıralıyoruz. Üzerine de salçalı sos hazırlayıp yoğurt ve pişmiş biberle (közmatikte pişirebilirsiniz yada fırında) servis yapıyoruz.

Evde pideniz yoksa somun ekmekle de servis yapabilirsiniz. İskender pideyle servis yapılır fakat ben çavdar ekmeğiyle tükettim:) Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)