31 Mart 2014

MİLFÖYDE GARNİTÜRLÜ KÖFTE

milföy hamurunu yemekte kullanmayı çok zeviyorum aslında zararlı ,olabildiğince az kullanmak gerekiyor belki ama ayda yılda bir de olsa kullanmaktan bişey olmaz diye düşünüyorum.
stresli olduğum zamanlarda kendimi mutfağa atıyorum başımın ağrısı bile geçiyor sanki :) öyle olduğum bir zamanda akşam yemeği için sıvadım kolları çok lezzetli bir yemek çıktı ortaya. misafir sofralarında çok dikkat çekeceğine garanti veriyorum
geçelim tarifimize :)



4 adet milföy hamuru
300 gr orta yağlı dana kıyma
2 yemek kaşığı galeta unu/ ekmek içi
1 yumurta
1 soğan
karabiber, kimyon, tuz
salça

garnitürü için
1 adet havuç
1 adet patates
1 çay bardağı bezelye
1 yemek kaşığı zeytinyağı
kaşar peyniri

Köftelik malzemeleri bir kaba alıyoruz ve iyice yoğuruyoruz dinlenmeye bırakıyoruz.
Köftemiz dinlenirken milföy hamurunu unlu zeminde çok az açıyoruz güvecin içine oturması için yağlanmış güvecin içine açılmış milföyü yerleştiriyoruz dinlenen köfteden portakal kadar alıp yuvarlıyoruz yassılaştırıp güveçteki milföyün üzerine koyuyoruz elimizle düzeltiyoruz.
Havucu ve patatesi zar gibi küçük doğruyoruz bezelyeyi de ekliyoruz zeytinyağını ilave edip harmanlıyoruz Bu karışımı köftelerin üzerine paylaştırıyoruz. 180 derece fırında pişiriyoruz. garnitür kızarmaya başlayınca kaşar peyniri ilave ediyoruz ve eriyip kızarmaya başlayınca fırından çıkarıyoruz.
Dilerseniz güvecin içinde tüketebilirsiniz dilerseniz servis tabağına çıkarabilirsiniz. Üste çıkan kısımlar dikkatlice çıkarıp yanından çatal sokup kolaylıkla çıkarabilirsiniz.
Afiyet olsun.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)