1 Temmuz 2014

HİNTPARE

buaralar blogumu çok ihmal ediyorum aslında hazırda biçok tarifim var ama resim eklemek bile zor geliyor hem ramazanın verdiği halsizlikten hemde sıcaktan sanırım.
size çok güzel bir tatlı tarifim var hem pratik hemde lezzetli.


1 paket margarin
1 su bardağı hindistan cevizi
2 yemek kaşığı irmik
yarım çay bardağı sıvı yağ
aldığı kadar un (3 su bardağına yakın un kullandım)
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya.
2 yemek kaşığı pudra şekeri.
iki yumurta( birinin sarısı üzerine)

şerbet için:
3.5 bardak su
3.5 bardak şeker
1-2 damla limon suyu


Şerbet malzemelerini tencereye alarak kaynatalım, limon suyunu ekledikten sonra 15 dk kadar kaynatmaya devam edelim.
Un haricindeki hamur malzemelerini kaba alalım ve karıştıralım azar azar un ilave ederek yoğurmaya devam edelim. Yumuşak bir hamur elde edelim.Ceviz büyüklüğünde parçalar alarak oval şekilde yuvarlayalım üzerine hafifçe bastırarak tepsiye dizelim. Yumurta sarısını sürerek çatalla şekil verelim.

170 c önceden ısıtılmış fırında pişirelim. Fırından çıkan tatlımızın ilk sıcağı geçince soğuk şerbeti kaşıkla üzerine dökelim, altüst ederek şerbetini çekmesini sağlayalım. Şerbet size fazla gibi gelebilir ama hepsini çekecektir. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)