31 Mart 2014

PORTAKALLI ISLAK KURABİYE

akşam televizyonun karşısında oturup çayınızın yanına miss gibi portakal kokan kurabiye istermisiniz? şerbetli olduğu için hafif yumuşak ağızda dağılan bir kurabiye olsaydı kesinlikle hayır demezdim valla.
ıslak kurabiyeyi önceden çok sık yapardım ama favorim kakaolusuydu. Farklı bişeyler yapmak istedim ve nette çok araştırdım bikaç yerde sütlü ve bu şekilde meyve suyuyla ıslatılan tariflere rastladım . Portakal suyuyla ıslatılan bu kurabiyede karar kıldım ama malzemeleri kafama göre ayarladım. Çokta güzel oldu yiyenlerden beğeni aldı eğer tarife birebir uyarsanız sizi yanıltmaz bu tarif sadece un miktarı değişebilir dikkatli olmakta fayda var
haydı tarifimizi bi bakalım nasılmış portakallı ıslak kurabiye ;)



125 gr margarin veya tereyağı
1 adet yumurta
1 çay bardağı toz şeker ve pudra şekeri karışımı (yarıyarıya)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un (2,5- 3 su bardağı)
Portakal kabuğu rendesi

Şerbeti için:
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı su
1 çay bardağı portakal suyu


Önce şerbetini hazırlıyoruz. Suyu ve şekeri cezveye koyuyoruz ve şeker eriyinceye kadar ocakta tutuyoruz. Daha sonra bir kaseye alıyoruz, üzerine portakal suyunu ilave edip soğutuyoruz.

Kurabiye için verilen malzemelerden oda ısısında yumuşamış margarin, 1 yumurta, şeker, sıvı yağ, kabartma tozu ve vanilyayı bir kaba alıyoruz ve karıştırıyoruz. Üzerine azar azar un ilave ediyoruz.
Ele yapışmayan yumuşak kıvamda bir hamur olacak.
Ceviz gibi yuvarlayıp ve fırın tepsisine diziyoruz.
200 derecede önceden ısıtılmış fırında üzerleri çatlayana kadar pişiriyoruz.
Fırında çıkan sıcak kurabiyeleri soğuk şerbete batırıp çıkarıyoruz. Şerbetin içinde çok fazla bekletmiyoruz. Kalan şerbeti kullanmıyoruz, üzerine dökmüyoruz.
Tarifte 2,5 su bardağından biraz fazla un kullanıldığı yazıyordu fakat ben 3 su bardağından 1 kaşık fazla un kullandım. Unu kontrollü ekleyelim.
Bu tarifi kakaolu klasik ıslak kurabiye olarak da yapabilirsiniz. Portakal suyu yerine su veya sütte kullanabilirsiniz. Afiyet olsun.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)