2 Mart 2014

DELİKLİ PASTA

süper bir tarifim var size aslında klasik kek ama görüntü olarak değişik ve görenlerin nasıl yaptın diyeceği bir tarif. yapılışı biraz karışık gibi gelebilir size ama adım adım yapınca çok kolay olduğunu göreceksiniz.



Keki için;
3 tane yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağından bir parmak eksik süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 paket kakao
2 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Ara Kreması için;
2,5 su bardağı süt
6 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un
1 paket vanilya

Üzeri için;
80 gr sütlü çikolata (antep fıstıklı kullandım)
2-3 yemek kaşığı süt
Yarım tatlı kaşığı nişasta

Ayrıca;
1 paket krem şanti+ 1 su bardağı süt
Hindistan cevizi

Kek için şeker ve yumurtayı iyice çırpın. daha sonra diğer malzemeleri ekleyin tabanına yağlı kağıt serilmiş yuvarlak borcama boşaltın(yanlarını yağlıyoruz)180 derecede pişirin.

Pişen keki soğutun ve ortadan ikiye kesin.

Bir parçasının üzerinde küçük bir bardakla veya kalıpla şekil çıkarın.
Üzeri için bir tavaya sütü ve nişastayı alın çikolatayı da ekleyip karıştırarak pişirin. Damla çikolata da ekleyebilirsiniz.
Kekin kalıpla çıkardığımız kısımları ayırıyoruz ve kalan delikli kekin üzerine erimiş çikolatayı sürün.

1 poşet krem şantiyi 1 bardak süt ile çırpın ve buzdolabına koyun.

Daha sonra ara krema için, bir tencereye vanilya hariç tüm malzemeleri koyun. Hafif ateşte muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin. Ocağı kapatın ve vanilyayı ekleyin.

Kekin bütün olan parçasına kremayı yayın. Üzerine çikolatalı kek parçasını kapatın. Pastayı buzdolabına koyun ve 2 saat dinlendirin.

Dolaptaki pastayı ve krem şantiyi çıkarın. Pastanın kalıpla kestiğimiz boşluklarına krem şantiyi doldurun. Üzerini hindistan ceviziyle süsleyin. Afiyet olsun.

Ben ikram etmeden bir gece önce yaptım krem şantiyi hazırladım dolaba kaldırdım ertesi gün boşlukları doldurdum. çıkardığınız kekleri hava almayan bir kaba koyup buzluğa kaldırabilirsiniz daha sonra sütlü tatlılarda kullanabilirsiniz








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)