3 Mart 2014

ELMALI MAYALI RULO

biarkadaşıma gittiğimde elmalı bir kurabiye yemiştim onu yapma düşüncesiyle mutfağa gittim ama ne margarin nede tereyağ kalmamıştı bende tarif arayışıma giriştim ve Rummanın sitesinde elmalı mayalı rulolar tarifine rastladım. zaten amacım klasik bir kurabiye yapmak değildi  içinde katıyağda olmayınca gönül rahatlığıyla yiyebileceğimiz yumuşacık bir kurabiye çıktı ortaya. içindeki malzeme klasik kurabiye içinden farklı tarçın neden yok diye tepkiler olabilir ama su ve nişasta sayesinde jölemsi bir kıvamı oluyor.


Yarım su bardağı ılık süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 paket instant maya
3 yeme kaşığı şeker
1 yumurta
3-4 su bardağı un

İç malzemesi için;
1 büyük elma
Yarım su bardağı su
4 damla limon suyu
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı dolusu nişasta
Fındık kırığı

Ilık sütü yoğurma kabına alın. Üzerine mayayı ve şekeri ekleyip karıştırın. Diğer malzemeleri de ekleyip yumuşak ve ele yapışmayan bir hamur yoğurun. Daha sonra hamuru mayalanmaya bırakın.
İç malzemesi için suyu küçük bir tencereye alın. Limon suyunu ve nişastayı ekleyin. Küçük küçük doğradığınız elmayı ilave edin ve karıştırarak pişirin. Son olarak fındık kırığını ilave edin ve ocağı kapatıp soğumaya bırakın.
Mayalanan hamuru çok inceltmeden açın, 6-8 parçaya ayırın. Düz kısmına elmalı harçtan koyun ve kenarları içe kıvırın. Sarma sarar gibi sarın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine sıralayın. 180 derecede kızarıncaya kadar pişirin. Ilıyınca pudra şekeri serpin.
Ben hamuru bir gece önceden yaptım, mayalanınca buzdolabına kaldırdım. Ertesi gün dolaptan çıkardım ve oda sıcaklığına gelince sarma işlemini yaptım. Afiyet olsun.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)