19 Eylül 2014

PRATİK BEYTİ

Bu tarifi yapmak uzun süre aklımdaydı ama orjinal tarifinde köfteyle mi yoksa kavrulmuş kıymayla mı yapıldığını öğrenemedim. internette ki tariflerde her ikisi de mevcut bende kendime göre bu şekilde yaptım adı gibi pratik bir tarif yanında yoğurtla süper bir lezzet. 



300 g orta yağlı kıyma (dana kıyma kullandım)
4-5 diş sarımsak
2 yemek kaşığı galeta unu( ekmek kırıntısı)
1 yumurta
kimyon
karabiber
yarım yemek kaşığı salça
tuz
2 adet lavaş ( fırınlarda yapılanlardan)

üzerine;
salçalı sos( tereyağ, salça, su)


Kıymamızı yoğuracağımız kaba alıyoruz. Üzerine sarımsağı rendeliyoruz, isterseniz soğan da ekleyebilirsiniz. Galeta ununu baharatı salçayı ve yumurtayı ekleyip iyice yoğuruyoruz. Yarım saat kadar dinlendiriyoruz. Daha sonra uzun rulolar yapıp fırında pişiriyoruz.
lavaşı tezgaha alıyoruz ortasına köfteyi koyuyoruz ve rulo yapıyoruz. 3-4 parmak kalınlığında dilimleyip fırın tepsisine sıralıyoruz Üzerine fırçayla yağ sürüyoruz ve fırında 10-15 dk kadar pişiriyoruz. Üzeri için salçalı sos yapıyoruz. Tereyağını tavaya alıyoruz, salçayı da ekleyip kavuruyoruz. 2-3 yemek kaşığı kadar su ilave edip karıştırıyoruz. Salçaya göre su miktarını ayarlayabilirsiniz. Fırından çıkardığımız beytileri tabağa sıralıyoruz, tabağın ortasına yoğurt ekliyoruz. Beytilerin üzerine salçalı sos gezdirip servis yapıyoruz.Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)