20 Eylül 2014

PEYNİR KÖFTESİ

Dün google da gezerken bu tarife denk gelmiştim ve mutlaka yapmalıyım dedim bu sabahta kahvaltımızda baş köşedeydi. pembe tatlara teşekkür ediyorum tarifin aslı burada




1 su bardağı kaşar rendesi
1 adet yumurta sarısı
2, 5 su bardağı sıcak süt
Yarım çay bardağı soğuk süt
1 su bardağı un
tuz, pul biber

Bulamak İçin:
1 adet yumurta+ 1 yumurta beyazı
1 çay bardağı galeta unu
1 çay bardağı un

Kızartmak İçin: sıvı yağ


Soğuk sütü, unu, yumurta sarısını tuzu ve pulbiberi bir tencereye alıyoruz ve çırpıcıyla karıştırıyoruz. Ocağa koyuyoruz sıcak sütü yavaş yavaş ilave ediyoruz devamlı karıştırıyoruz. Kaynamaya başlayınca 2-3 dk daha karıştırıp ocağı kapatıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz biraz ılıyınca kaşar peyniri rendesini ilave ediyoruz. Elimizi ıslatıyoruz ve ceviz kadar parçalar alıp şekil veriyoruz önce una sonra yumurtaya daha sonrada galeta ununa bulayıp kızartıyoruz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)