4 Mart 2014

GÜVEÇTE PATATESLİ ETLİ PİLAV

maklubeyi ilk defa üniversitede yemiştim öğrenci yemeği diyede bilirinir bu tarifimizde biraz maklubeyi andırıyor ama porsiyonluk yapılması servis kolaylığı sağlıyor yanına salata ve yoğurt yeterli afiyet olsun



250 g et (dana eti kullandım)
2 adet patates
2,5 su bardağı pirinç
Sıvı yağ
1 yemek kaşığı tereyağı


Patatesleri soyup dilimliyoruz ve az miktar kızartıyoruz. Eti kuşbaşı olacak şekilde doğruyoruz ve tavaya alıyoruz. suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz. Suyunu çektikten sonra sıvı yağ ilave ediyoruz ve kavuruyoruz. Diğer bir tarafta pirinçleri tereyağında kavuruyoruz tane tane olduktan sonra ocağın altını kapatıyoruz.Güveçlerin altına kızartılmış patatesleri yayıyoruz. Üzerine etleri koyup onunda üzerine pirinçleri yayıyoruz. Pirinçlerin üzerini kapatacak kadar sıcak su ekleyip fırına sürüyoruz. Pirinçler suyunu çekmeye başladıktan sonra kurumaya başlayacaktır o zaman üzerini alüminyum folyo yada yağlı kağıt ile kapatıyoruz. Yemek suyunu çektikten sonra ister güveç içinde ister tabaklara ters çevirerek servis ediyoruz. Afiyet olsun…






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)