19 Aralık 2014

EKMEK KÖFTESİ

bayat ekmekleri değerlendirmenin en güzel yolu. Hem de lezzetli...



1 bayat ekmek
1 yumurta
Maydanoz
Tuz, baharat ( ben az kimyon, karabiber, pulbiber kullandım)
1 adet kuru soğan
1-2 dişi sarımsak(isteğe bağlı)
ince bulgur(köftelik)


Derin bir kabın içerisinde ekmekleri ıslatın ve suyunu sıkın. Kuru soğanı ve sarımsağı rendeleyin.yumurtayı ekleyin.
Baharatları ve tuzu ilave edin. Maydanozları ince ince doğrayın. Bütün karışımı eliniz ile yoğurun. Gerek olursa ince bulgur ekleyin. Köfte şekli verin ve kızgın yağda kızartın.

Not: köfte şekli verdikten sonra 5-10 dk dinlendirirseniz dağılmadan kızarıyor. Bol yağda kızartılması gerekiyor bir tarafı iyice kızardıktan sonra dikkatlice çevirin. Üzerine sarımsaklı yoğurt çok yakışıyor.
Afiyet olsun




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)