29 Aralık 2014

TARÇINLI KREM ŞANTİLİ KURABİYE

Kremşantili kurabiyeler favorim... hem kısa sürede yapılıyor ve pişiyor hemde lezzetli. o un kurabiyesi gibi ağızda dağılmasını seviyorum. susamlı incirli ve sade kendime göre şekillendiriyorum bu sefer tarçınlı yaptım çok ta güzel oldu buyurun tarife



1 paket sade krem şanti
1 su bardağı (200 ml.) sıvı Yağ
3 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tarçın
Pudra şekeri (üzerine serpmek için)


Krem şantiyi (toz halde) derin bir kaba koyun.
Üzerine sıvıyağı ekleyin ve karıştırın
Unu ve tarçını ekleyin ve hamur toparlanıncaya kadar yoğurun
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın ve üzerine hafifçe bastırın.
Yağlı kağıt serilmiş ya da hafifçe yağlanmış tepsiye bir parmak boşluk bırakacak şekilde dizin.
Üzerlerine çatalla bastırarak şekil verin.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 18-20 dk. pişirin.
Kurabiyeler iyice soğuyunca üzerilerine bir çay süzgeci yardımı ile pudra şekeri serpin.
Not; Kurabiyelerin pişip pişmediğini anlamak için, altına bakın, hafifçe pembeleşmiş ise pişmiş demektir. Kurabiye fırından ilk çıktığında çok yumuşak olacaktır, bu sizi yanıltmasın, bekleyince sertleşecektir.

2 yorum:

  1. merhaba..kesinlikle deneyeceğim..eline sağlık canım..selamlar

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler Dilek hanım çok güzel bir kurabiye deneyip memnun kalacağınıza inanıyorum sevgiler, selamlar

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)