28 Nisan 2014

YUFKALI KÖFTE


hem görüntüsüyle hemde lezzetiyle sizi cezbedecek bir tarife geldi sıra. yiyenlerden tam not aldı bizde çok sevdik sizinde beğeneceğinize inanıyorum tarif cahidejibekten. değişiklik yaparak uyguladım.





2 adet yufka
300 gr kıyma
2 yemek kaşığı ekmek içi
1 küçük soğan
2 diş sarımsak
1 adet yumurta
kimyon, karabiber, tuz
az salça
maydanoz
üzeri için dilerseniz domates sosu


İlk önce köftemizi hazırlıyoruz Kıymanın içine ekmek içini ekliyoruz. Soğanı ve sarımsağı rendeliyoruz. Yumurtayı da kırıyoruz ve salçayı, baharatları da ekleyip iyice yoğuruyoruz.Yufkayı tezgaha seriyoruz ve hafif yağlıyoruz. Yarıya yakın kısmını kapatıp yarım daire yapıyoruz. Uzun kısmına kıymanın yarısını yayıyoruz. Fotoğraflardan da rahatlıkla görebilirsiniz. Rulo yapıp 2 parmak kalınlığında kesiyoruz. Çöp şişlere kestiğimiz yer yukarıda kalacak şekilde diziyoruz. Üzerine yağ sürüp fırına veriyoruz. Üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Ben önce düşük ısıda pişirdim daha sonrada kızarması için ızgara konumunu getirdim. Üzerine de dilerseniz domates sos, dilerseniz de sarımsaklı yoğurt gezdirip servis yapıyoruz. Domates sos için ise, 2 domatesi rendeleyip çok az yağda kavurarak 1 tatlı kaşığı kadar salça ve az karabiber ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun…







4 yorum:

  1. ellerine sağlık canım.Evet Düzelmiş.Artık rahatça yazabilirim yorumlarımı,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Nefisss gorunuyor ellerine saglik canim.Tariflerini biraz inceledim hepside birbirinden nefis tebrik ederim. Facede sayfan varmi? takip etmek icin sordum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. şule hanım çok teşekkür ederim beni uyradığınız içinde ayrıca sağolun dediğim gibi yeniyim hatalarım olabiliyor blogta

    YanıtlaSil
  4. özgül hanım çok teşekkür ederim tariflerimi beğenmenize sevindim 2 senedir nefisyemektarifleri sitesinde yazarlık yapıyordum artık blog camiasına bende katılmak istedim henüz face sayfam yok ama açmayı düşünüyorum

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)