21 Nisan 2014

HAŞHAŞLI ISLAK KURABİYE

ıslak kurabiyeyi denemeyen yoktur herhalde. normalde kakaolu kurabiyeleri pek sevmem ama ıslak kurabiyeye bayılıyorum. değişiklik yapıp haşhaşlısını denedim. tarif nefisyemektariflerinden Düriye arkadaşıma ait. Kendisine teşekkür ediyorum.



200 gr tereyağı
2 yumurta
1,5 paket kakao
3 su bardağı un
2.5 Türk kahvesi fincanı şeker
1 paket kabartma tozu

Bulamak için
Haşhaş

Şerbeti için
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı süt

Tereyağı ve şeker karıştırılır, yumurtalar eklenir. Ardından diğer malzemeler de eklenerek hamur yoğurulur. Ceviz büyüklüğünde biraz yassı şekil verilir. Haşhaşa bulanıp tepsiye yerleştirilir. 180 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dk pişirilir. Bu arada şekerle süt bir kasede hiç şeker taneleri kalmayacak şekilde karıştırılır ya da kavanozda çalkalanır. Fırından çıkan kurabiyelerin altı üstü bu şerbetle iyice ıslatılır. (Dağılamamasına dikkat edin)Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)