6 Mart 2014

SADE MUFFİN

 yumuşacık pamuk gibi muffin tarifi. kolay gelsin :)



2 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
Yarım paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
10 kaşık un (tepeleme)
Dilerseniz tarçın, hindistan cevizi

Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz. Yoğurt ve sıvı yağ ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Son olarak unu ekliyoruz. Üzerine kabartma tozu ve vanilyayı döküyoruz ve karıştırıyoruz. İsterseniz içine 1 tatlı kaşığı tarçın, 2 yemek kaşığı hindistan cevizi de ekleyebilirsiniz ( ben ekledim). Muffin kalıplarına paylaştırıyoruz. Eğer kalıplarınız küçük değilse yaklaşık 10 adet çıkıyor.

Unu eklerken dikkatli olalım 10 kaşıktan daha az veya fazla olabilir. Kek kıvamında hamur olacak, az gelirse 1-2 kaşık daha ekleyebilirsiniz.
180 derecede pişiriyoruz Kabarmaya başladıktan sonra hamurun rengi değişmeye başlıyor. O zamana kadar fırını açmayalım. Kürdan testi sonucunda pişen kekimizi çıkarıyoruz ve servis yapıyoruz. Afiyet olsun.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)