29 Mart 2014

TENCEREDE FİNCAN KEK

2 kere yaptım bu keki gerçekten sünger gibi yumuşacık oluyor üzerine çikolata sos çok yakışacaktır


1 adet yumurta
1 çay bardağı süt
1 buçuk çay bardağı şeker
2 çay bardağı un
2 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı fındık, ceviz kırığı

Kek malzemeleri çırpılarak kek hamuru hazırlanır. Kahve fincanları yağlanır ve hazırlanan hamur fincanlara paylaştırılır. Fincanlar sığacak büyüklükte bir tencereye tek sıra yerleştirilir ve tencerenin içine fincanların yarısından biraz az ılık su doldurulur.
Tencerenin kapağını kapatmadan önce temiz bir bez üzerine örülür ki çıkan buhar keklerin üzerine damlamasın. Daha sonra kapak kapatılarak su kaynayana kadar yüksek ateşte ocak açılır. Daha sonra altı kısılarak kapağı hiç açmadan 20 dk kaynatılır. Altı kapatıldıktan sonra 15 dk daha kapağı açılmadan beklenir. Daha sonra fincanlardan çıkarılıp servis edilir. Afiyet olsun…

Daha önce yaptığımda kağıt kek kalıplarından kullanmıştım. Bu sefer kullanmadım ama bazı fincanlardan keki çıkarırken zorlandım. Size tavsiyem kağıt kek kalıbını kullanmanız. Birde asıl tarifte sıvıyağ yoktu ama ben ekledim ve tarifi ona göre düzenledim kesinlikle kullanılması lazım

Afiyet olsun


  yağlanmış fincanları yarısına kadar kek hamuru koyuyoruz


 üzerine temiz bir havlu kapatıyoruz


 tencerenin kapağını kapatıyoruz ve 20 dk boyunca hiç açmıyoruz. altını kapattıktan sonrada 15 dk açmıyoruz

ve keklerimiz hazır :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)