15 Şubat 2014

KAVRULMUŞ SUSAMLI KURABİYE

Nefis bir kurabiye tarifi daha. kavrulmuş susamın kurabiyenin içinde çıtır çıtır etmesine ve tabiki kattığı lezzete bayılıyorum. genelde farklı şeyler yapmaya çalışırım bi yaptığımı bidaha yapmam ama bu kurabiyeyi bikaç kere denedim sizede tavsiye ederim


1 paket margarin/ tereyağı
1 su bardağı susam
1 su bardağı sıvı yağ
4 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilya
Aldığı kadar un (4-5 bardak)

Üzerine:
Pudra şekeri
Tarçın isteğe bağlı

Yağsız teflon tavada susamımızı kavuruyoruz.Ilımaya bırakıyoruz.
Karıştırma kabına yumuşamış margarini (ben karışık kullandım), Sıvı yağı, pudra şekerini ve kavurduğumuz susamı ilave edip karıştırıyoruz. Unu azar azar ekliyoruz Vanilya ve kabartma tozuyla birlikte.( 3 su bardağı un ekleyin sonrasını da kıvamına göre ayarlayın) kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoğuruyoruz.
Hamurdan parçalar alıp, yuvarlıyoruz.
Yağlanmış ya da yağlı kağıt kullandığımız tepsimize diziyoruz.
Önceden ısıtılmış 170-180 derecelik fırında hafif kızarana kadar pişiriyoruz.

(30 dakikayı geçmesin fırından fırına değişebilir belki ama 30 dkda pişirdim ben. Pişince de hemen fırından alın ki susamlar iyice kavrulmasın)

Soğuduktan sonra, pudra şekerini çay süzgeci yardımıyla üzerine serpiyoruz.( isteğe bağlı ben serpmedim)AFİYET OLSUN…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)