15 Şubat 2014

VİŞNE SULU ISLAK KEK

ıslak keki birde vişne suyuyle deneyin... bence daha güzel oluyor.


3 tane yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı süt
1,5 su bardağı un
1 yemek kaşığı kakao( kekin içine kakao kullanmadım sonradan sosuna ekledim. içinede koymak isterseniz kakao miktarı 3 yemek kaşığı
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı vişne suyu
Şeker, süt ve sıvı yağ derince bir kapta şekerler eriyene kadar çırpılır. İçerisinden bir su bardağı kadarını ayırın ve kalan karışıma 1 yemek kaşığı kakaoyu ekleyerek tekrar çırpın. Başka bir kapta 5 dakika kadar çırpmış olduğunu yumurtaları da kakaolu karışıma ilave ederek karıştırın. Un, kabartma tozu ve vanilyayı ilave ederek 1-2 dakika çırpın. Yağlanmış orta bir boy tepsiye dökün ve 170 dereceli önceden ısınmış fırında 45-50 dakika kadar pişirin. Fırında aldığınızda üzerine kaşıkla vişne suyunu gezdirin ve tekrar fırına sürerek 5 dakika kadar bekletin. (Bu aşamada fırının kendi sıcaklığı yetecektir, fırını çalıştırmanıza gerek yok). 5 dakika beklettiğiniz keki tekrar çıkartarak ilk başta ayırdığınız şekerli karışımı da üzerine gezdirip fırına koyun ve soğuyana kadar bekletin. Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)