15 Şubat 2014

SİMİT

çıtır çıtır bir simit tarifim var size. bir haftasonu kardeşim kahvaltıya gelecekti simit için hamuru yapmak ve şekil vermek okadar kısa sürdüki hemen kahvaltıya yetişti bile. hamuruda güzel şekil vermeside, tadı ise harika. ozaman çok mu açtım bilmiyorum çünkü tadı hala damağımda :)


Hamuru için:
1 paket instant maya
1 çay bardağından bir parmak eksik sıvı yağ
1 su bardağı ılık su
aldığı kadar un (3-4 su bardağı)
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz


3 yemek kaşığı pekmez
3 yemek kaşığı su
susam

İnstant mayayı, şekeri ve tuzu bir kaba alıyoruz. Üzerine ılık suyu ekleyip karıştırıyoruz sıvı yağı ekliyoruz. Unu yavaş yavaş ekleyip yoğuruyoruz. Ben 4 su bardağından biraz fazla un kullandım. Kolay yoğurulan bir hamur oluyor poğaça hamuru gibi yumuşak olmuyor. Mayalanmaya bırakıyoruz ama çok yumuşak olmadığı için fazla kabarmasını beklemeyin.

Hamurumuz mayalanınca bir tabağa pekmezle suyu karıştırıyoruz. Başka bir tabağa da simitlik susamı koyuyoruz. Hamurdan parçalar koparıyoruz. Ben büyüklü küçüklü yaptım siz hepsini aynı ölçüde yapabilirsiniz. Küçük bezelerin ikisini alıyoruz. Elimizle oklava çevirir gibi yapıyoruz ve hamuru uzatıyoruz. Uçlarını birleştiriyoruz. Birbirinin etrafında dolayarak burgu yapıyoruz uçlarını birleştiriyoruz. Önce pekmezli suya sonra susama bulayıp fırın tepsisine koyuyoruz. Hamur bitinceye kadar aynı işlemi yapıyoruz. 180 derecede kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun.




    



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)