7 Ocak 2015

LABNELİ SIKMA KURABİYE

üstüste kurabiye tarifi oldu ama arşivi gözden geçiripte ne paylaşsam derken bu tarifi es geçemedim. Geçen sene Nefisyemektariflerinde labneli tarifler yarışması için yapmıştım. Sitede beğeni almadı ama bence çok şey kaçırdılar gerçekten lezzetli olmuştu. Komşularıma vermiştim ve bayıldıklarını söylemişlerdi. Size de tavsiye ediyorum farklı görünümler, lezzetler denemek isteyenlere önerimdir.



110gr tereyağı (oda sıcaklığında)
yarım su bardağı şeker
1 su bardağı +1 yemek kaşığı un
3 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı neskafe 3’ü 1 arada
bir fiske tuz

dolgusu için
4 yemek kaşığı labne peyniri
2 yemek kaşığı pudra şekeri
2 yemek kaşığı hindistan cevizi


Tereyağını küp küp kesiyoruz ve mikserle iyice eriyene kadar çırpıyoruz. eriyen tereyağına şeker ve yumurta sarılarını ekliyoruz ve şeker eriyinceye kadar çırpıyoruz.
Kakao,3’ü 1 arada, tuz ve unu bir kapta iyice karıştırıyoruz ve diğer karışıma ekleyip kaşık yardımıyla iyice karıştırıyoruz.normal kurabiye hamuruna göre daha cıvık bir hamur elde ediyoruz. sıkma aletine yada krema torbasına kaşıkla ekliyoruz ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine sıkıyoruz. yayılma payını da düşünerek 1 cm aralıklarla sıkıyoruz.
170 derecelik fırında ortalama 20 dk kadar pişiriyoruz. Piştikten sonra soğumaya bırakıyoruz. bu arada dolgu malzemesini hazırlıyoruz.pınar labne peynirle pudra şekerini iyice karıştırıyoruz. kremayı kurabiyenin üzerine sürüyoruz ve diğer bir kurabiyeyi üzerine kapatıyoruz. kenarlarını hindistan cevizine buluyoruz. afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)