8 Ocak 2015

ŞEKERPARE ( SIVIYAĞLI)

olay olan şekerpare tarifim :) haftasonu şekerpare yapmak istedim ama baktım ki margarin tereyağ hiç bişey kalmamış neyapsam diye düşünürken sıvıyağla yapayım, denemiş olurum dedim kendi kendime. Hamuru gayet başarılı oldu ne toparlanma sorunu yaşadım ne de dağılma. Gönül rahatlığıyla da nefisyemektariflerine gönderdim onlarda face de paylaşınca olay oldu tarif :) Deneyenler olmuş aman allahım bu nasıl tarif toparlanmıyor sıvıyağla şekerpare mi olurmuş falan filan. Evet efendim sıvıyağla şeker pare olur hem de nasıl güzel olur. Bakın bunları rahatlıkla yazıyorum olumsuz yorumlar geldi ama ben hiç sorun yaşamadım bence işin sırrı un miktarında ee birazda beceri gerekiyor sanırım. Gayet ağızda dağılan bir tatlı oldu. Allahtan siteye olumlu yorumlar geldi de içim rahatladı. Tarifime okadar güveniyorum ki artık margarinle şekerpare yapmamaya karar verdim. Buyurun bakalım sıvıyağlı şekerpare tarifime...




Hamuru için;
1 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı irmik
Aldığı kadar un ( 2 su bardağı kullandım)
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı pudra şekeri

Üzerine;
1 yumurta sarısı

Şerbeti için;
1,5 su bardağı şeker
2 su bardağı su
1-2 damla limon suyu

Öncelikle şerbeti yapıyoruz şeker ve suyu tencereye alıyoruz. Kaynamaya başladıktan 10 dk sonra limon suyu ekliyoruz ve ocağı kapatıp soğumaya bırakıyoruz. Un haricindeki hamur için gerekli malzemeleri bir kaba alıyoruz ve elimizle karıştırmaya başlıyoruz. Yavaş yavaş un ilavesiyle yumuşak bir hamur yoğuruyoruz. Küçük parçalar alıp şekil veriyoruz. Üzerini dikkatlice çatalla çiziyoruz. Yumurta sarısı sürüp fırına veriyoruz. 180 derecede kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Tatlıyı fırından çıkarınca şerbeti kaşıkla döküyoruz. (Tatlı sıcak şerbeti soğuk olacak ) ara ara alt üst yaparak şerbetini çekmesini bekliyoruz. 1-2 saat sonra servis yapabilirsiniz. sizde kıvam, toparlanma sorunu yaşarsanız bikaç kaşık yoğurt veya 1 yumurta beyazı ekleyebilirsiniz.
afiyet olsun
(20 adet çıktı daha fazla olmasını istiyorsanız tarif malzemelerini arttırın)







3 yorum:

  1. canım ya ellerine sağlık tatlı çok leziz görünüyor. şekerpareyide severim yani :) deneyeceğim bugün.

    YanıtlaSil
  2. nasıl oldu denediniz mi?

    YanıtlaSil
  3. Denedim çok güzel oldu. Hiç dağılmıyor aksine çok kolay yapıştı birbirine. Belki de pudra şekeri yerine toz şeker kullandıkları için dağılmıştır daha kalın taneli diye :-\

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)