2 Ekim 2014

PATATESLİ ÇITIR RULOLAR

Bu böreği okul kahvaltısı için yapmıştım. Okulda arkadaşlarla plan yaptık herkes bişeyler getirdi ve enfes bir masa hazırladık. Bende bu çıtır börekleri yapmıştım gerçekten beğenilmişti ve tarifini isteyenler oldu.



4 tane yufka
3 tane patates
1 tane soğan
ince bir bağ maydanoz
pul biber, karabiber, tuz
sıvı yağ
salça

Yufkalara sürmek için;
50 gr margarin veya tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ

Üzeri için;
1 adet yumurta sarısı
çörekotu yada susam


Patatesler haşlanır ve rendelenir. Bir tavada soğanlar sıvı yağla kavrulur. Salça eklenir ve kavrulmaya devam edilir. Daha sonra rendelenen patatesler eklenir ve karıştırılarak kavrulur. Patates çok yağ çeker onun içinde tavaya yapışmaya başlarsa az az yağ ekleyebilirsiniz. Baharatlar ve tuz atılır ve ocağın altı kapatılarak soğumaya bırakılır.
Yufka tezgaha serilir ve erimiş tereyağı ve sıvı yağ karışımından yufkanın her tarafına gelecek şekilde fırça yardımıyla sürülür.
Yufkanın dört tarafı da ortaya doğru kapatılır ve bir dikdörtgen elde edilir. Bir kenarına patatesli harç yayılır ve rulo şeklinde sarılır. 3-4 parmak kalınlığında kesilerek fırın tepsisine sıralanır. Diğer yufkalara da aynı işlem uygulanır. Üzerine yumurta sarısı sürülür, çörek otu yada susam serpilir ve fırına verilir. 180 derecede kızarıncaya kadar pişirilir. Afiyet olsun…





2 yorum:

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)