18 Eylül 2014

SOSLU ISLAK KEK

ıslak keki herzaman kakaolu yapıyordum ama bu şekilde daha çok sevdim yumuşacık ağızda dağılan bir kek oldu


2 adet yumurta+2 yumurta beyazı
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
2 su bardağı un
yarım su bardağı sıvı yağ

şerbeti için
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
yarım su bardağı kaynar su

üzerine
hazır çikolata sosu + 2,5 su bardağı süt

2 yumurta ve 2 yumurtanın beyazını kaba alıyoruz.
beyazları değerlendirmek için kullandım siz toplamda 3 yumurta kullanabilirsiniz.)
Şekerle birlikte iyice çırpıyoruz. Sütü, sıvı yağı ilave edip karıştırıyoruz. Un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip karıştırıyoruz ve yağlanmış borcama yayıyoruz. 180 derecede kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
Diğer tarafta 1 su bardağı sütü bir kaba alıyoruz, şekeri ve kaynar suyu ilave edip karıştırıyoruz. Şeker eriyinceye kadar karıştırmaya devam ediyoruz.
Pişen kekimizin üzerine çatalla deliyoruz süt, şeker su karışımını kekin her tarafına kaşıkla döküyoruz. Dinlenmeye bırakıyoruz.
1 paket çikolata sosunu alıyoruz tencereye 2,5 su bardağı sütü ve çikolata sosunu ilave edip karıştıra karıştıra pişiriyoruz. Ilıdıktan sonra kekimizin üzerine yayıyoruz.
Dilimleyip servis yapıyoruz
Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)