22 Eylül 2014

GALETA UNLU RULO POĞAÇA

lezzetini hiç anlatmama gerek yok sanırım gayet yumuşak ve lezzetli





1 su bardağı sıcak su
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket instant maya
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

içi için
Peynirli harç(peynir, maydanoz)

dışı için
2 yumurta
galeta unu

Su, süt, sıvı yağı karıştırıyoruz mayayı ve şekeri de ekleyip elimizle karıştırıyoruz. Daha sonra yavaş yavaş unu, tuzu ekliyoruz. kulak memesi kıvamında yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Mayalanmaya bırakıyoruz. Ben fırını 50 dereceye ayarlayıp 10 dk bekletiyorum. Hamuru 3 bezeye ayırıyoruz. Merdane yardımıyla açıyoruz. peynirli harcı yayıp rulo sarıyoruz elimizle biraz çekiştiriyoruz ve bıçakla kesiyoruz. Ayrı bir tabakta yumurtaları çırpıyoruz. Kestiğimiz parçaları önce yumurtaya sonrada galeta ununa buluyoruz. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye sıralıyoruz. Diğer bezeleri de aynı işlemi uyguluyoruz. Yarım saat kadar tepside mayalanması için bekliyoruz. Ben vaktim olmadığı için beklemedim fırını önce düşük ayarda çalıştırdım ki tepsi mayası oluşsun diye sonrada 180 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
İç malzeme olarak beyaz peynir, kaşar peyniri, lor kavurması karışık kullandım, tercih sizin. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)