23 Haziran 2014

NAPOLYON TATLISI

buaralar evdeyim ve boş olmak bana yaramıyor soluğu mutfakta alıyorum. dünde uzun araştırmalar sonucunda mutfağa girdim ve hayatıntakendisinde gördüğüm napolyon tatlısını denemeye karar verdim karameli sevdiğim için ayrıca bayıldım üzerindeki milföyde ayrıca lezzet vermiş. dediğim gibi tarif hayatıntakendisinden ama ufak değişiklikler yaptım karamel sos tarifinide cahidejibekten aldım buyrun tarife geçelim



1 lt süt
6 yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tereyağı
1 paket krema

Karameli İçin
1 çay bardağı şeker
3 çay bardağı su
1, 5 yemek kaşığı nişasta
1 paket şekerli vanilin

Üzerine
2 adet milföy


Muhallebisi için krema ve vanilin haricindeki malzemeleri tencereye alıyoruz ve ara ara karıştırarak kıvam alıncaya kadar pişiriyoruz. Kıvam alınca ocağı kapatıyoruz krema ve şekerli vanilini ekleyip çırpıcıyla çırpıyoruz. Kuplara paylaştırıyoruz dilerseniz borcama da yayabilirsiniz.

Fırına milföyleri koyuyoruz ve kızardıktan sonra fırından çıkarıyoruz.

Karamel için 1 çay bardağı şekeri tencereye alıyoruz düşük ısıda eriyinceye kadar tutuyoruz rengi dönmeye başlayınca karıştırarak pişirmeye devam ediyoruz. 1 çay bardağı suyu dikkatlice döküyoruz sıçrayabilir hemen tencerenin kapağını kapatabilirsiniz suyunu geri kalanında nişastayı karıştırıyoruz şeker tekrar eriyince nişastalı suyu tencereye döküyoruz. Kıvam buluncaya kadar karıştırarak pişiriyoruz. Daha sonra kuplardaki veya borcamdaki tatlının üzerine yayıyoruz. Servis edeceğimiz zaman üzerine milföyü küçük küçük parçalıyoruz afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)