28 Mayıs 2014

KIYMALI ÇITIR BÖREK

hamurumuzda kabartma tozu ve maya olmadığı için kıyır kıyır, kat kat olan bir börek tarifimiz var. kıymalı olması ayrı bir lezzet katıyor.


3,5 su bardağı un
1,5 su bardağı ılık su (sıcağa yakın)
1 yemek kaşığı üzüm sirkesi
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığına yakın tuz

İç harcı için;
250 gr kıyma
1 küçük soğan
1 küçük patates (isteğe bağlı)
Salça, kimyon, karabiber, tuz

Aralara sürmek için;
Tereyağı, sıvı yağ karışımı


3-4 su bardağı unu yoğurma kabımıza alalım. Ben 3,5 su bardağı un kullandım. Sirkeyi, sıvı yağı ve tuzunu ilave edelim. Ortasına suyun yarısını dökelim ve yoğuralım. Kalan suyu bir kaseye alalım ve elimizi ıslatıp ıslatıp yoğuralım. Yumuşak bir hamur oluncaya kadar devam edelim.

Hamuru 16 bezeye ayıralım. 3-4 yemek kaşığı tereyağını tavaya alalım ve eritelim. İçine sıvı yağıda karıştıralım.

Bezeleri 8-8 açıp aralarına yağ sürüp üst üste dizelim ve dinlenmeye alalım. O arada kıymalı harcı hazırlayalım.
Soğanı ince doğrayalım ve tavaya alalım. Eğer patatesle ekleyecekseniz patatesi rendeleyim ve iyice yıkayıp suyunu süzelim. Kavrulan soğanın üzerine ilave edelim. 3-4 dakika kavurduktan sonra kıymayı ekleyelim. Kıymanın kavrulması aşamasında patetesler de pişecektir. Kıyma suyunu salıp çekince salçayı ve baharatları ekleyelim ve soğumaya bırakalım (balkona aldım ben çabuk soğusun diye)

8 katlık bir hamuru tezgaha alalım ve tepsimizin boyutunda açalım. Yağladığımız tepsiye yayalım. Üzerine soğuyan kıymalı harcı yayalım. Diğer 8 katlık hamuru da tepsi boyutunda açıp kıymalı harcın üzerine kapatalım. Dilimleyip kalan yağı üzerine sürüp fırına verelim. 180 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişirelim.
 Afiyet olsun.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)