28 Mayıs 2014

MEYVELİ SÜTLÜ İRMİK TATLISI

eşim normalde meyveli tatlıları yemez ama bu tatlıdan koca bir dilim yedi. tezgahlarda çilek varmı bilmiyorum ama inşallah bitmeden yetiştirmişimdir . 


2,5 su bardağı süt
3,5 yemek kaşığı irmik
5 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tereyağı

Jölesi için;
1 su bardağı şeftali suyu (200 ml)
1 tepeleme yemek kaşığı nişasta
1 tatlı kaşığı şeker
(Veya nişasta ve şeker yerini 2 yemek kaşığı muzlu puding)

Üzeri için;
Çilek


Öncelikle meyveli sosu hazırlıyoruz. Şeftali suyuna nişastayı ve şekeri ekleyerek karıştırıyoruz ve kıvam buluncaya kadar pişiriyoruz. Ben evde nişasta kalmadığı için muzlu pudingle yaptım inanın meyveler birbirine çok yakıştı. Islatıdığımız kabın tababına çilekleri sıralıyoruz ve üzerine meyveli sosu yayıyoruz.

Sütün içine irmiği ve şekeri ekleyerek pişmeye bırakıyoruz. Ben tereyağı kullanmadım dilerseniz kıvam bulmaya başlayınca 1 kaşık tereyağı ekleyebilirsiniz. Pişen irmik tatlımızı meyveli sosun üzerine yayıyoruz ve dinlendiriyoruz. Oda sıcaklığına gelince buzdolabına kaldırıyoruz. 1-2 saat dinlenen tatlımızı servis tabağına ters çeviriyoruz. Dilimleyip servis ediyoruz. Ben küçük bir borcama yaptım ölçüyü arttırabilirsiniz. Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)