11 Nisan 2014

JÖLELİ EBRULİ KEK

jöleli ebruli kek tarifini internette görmüştüm fakat sonra aradığımda bulamadım bende kendi tarifimle yaptım. orada hazır jöle kullanılmıştı evde olmasına rağmen içime sinmedi ve jölemide kendim yaptım. görüntü çok hoşuma gitti tadıda güzeldi jölenin geldiği yerler hafif nemli yumuşacık bir kek.

                                         
1 su bardağı şeker
2 yumurta
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvı yağ
1 su bardağından 1 parmak eksik süt
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilya

jölesi için;
1 paket 200 ml vişne suyu( 1 su bardağı)
1 tepeleme tatlı kaşığı nişasta
1 tepeleme yemek kaşığı şeker

Öncelikle jölemizi hazırlıyoruz. Bunun için vişne suyuna nişastayı ve şekeri ekliyoruz ve pişmeye bırakıyoruz. Kaynayıp kıvam bulmaya başlayınca ocağı kapatıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
Diğer tarafta kekimizi hazırlıyoruz. Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz. Diğer malzemeleri sırayla ekliyoruz ve karıştırıyoruz. Yağlanmış fırın kabına hamuru yayıyoruz. ( kare borcam kullandım)
Hamura çay kaşığıyla jöleden gelişigüzel noktalar halinde koyuyoruz ( resimlerden de anlaşılır)
Daha sonra kürdanla üzerinden dalga şeklinde geçerek ebru deseni veriyoruz. 180 derece fırında kürdan testinden temiz çıkıncaya kadar pişiriyoruz. Dilimleyip servis yapıyoruz.
( benim yaptığım jöle biraz arttı piştikten sonra şekillerin üzerine çay kaşığıyla koyabilirsiniz, biraz içe çökmeler oluyor, isterseniz jöleyi yarım ölçü yapabilirsiniz)










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)