21 Mart 2014

TEPSİDE PATLICANLI KÖFTE



patlıcan ve köftenin uyumunu sevenlere sıradaki tarifim
yazın fırında kızarttığım patlıcanlarla yapınca çok pratik bir yemek ortaya çıktı
tarifin aslı burada...


300 gr orta yağlı kıyma (dana kullandım)
1 adet patlıcan
2 yemek kaşığı galeta unu( ekmek içi)
2 yumurta ( birinin sarısı ayrılacak)
1 küçük soğan
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
maydanoz

üzerine;
domates
yeşil biber

Öncelikle patlıcanı alacalı soyuyoruz. Küp küp doğrayıp tuzlu suda bekletiyoruz. Bol yağda kızartıyoruz. Süzgece alıp yağının iyice süzülmesini bekliyoruz. ( ben yazdan fırında kızartıp buzluğa attığım patlıcanı kullandım çok pratik oldu)
Köfte için kıymayı yoğuracağımız kaba alıyoruz. Soğanı rendeliyoruz, 1 yumurtayı koyuyoruz. Diğer yumurtanın sarısını ayırıp beyazını köfte malzemesine ekliyoruz. Baharatları, ekmek içini, ince doğranan maydanozu ekleyip yoğuruyoruz. Kızaran ve soğuyan patlıcanı da ekliyoruz ve son bir kez yoğurup yağlanmış tepsiye yayıyoruz. Elimizle düzeltiyoruz. Üzerine ayırdığımız yumurtanın sarısını sürüyoruz. Domates ve biberleri dilimleyip sıralıyoruz. 200 derecede üzerindeki malzeme pişinceye kadar tutuyoruz. Dilimleyip servis yapıyoruz.
Afiyet olsun.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)