24 Mart 2014

KAYTAZ BÖREĞİ



Tarif nefisyemektariflerinden cemile hanıma ait.tarifi aynen yayınlıyorum kendisine teşekkür ediyorum. ben yarım ölçü yaptım kişi sayısına göre ayarlayabilirsiniz.


Harç malzemeleri;
1 kilo kıymalık dana eti
3-4 tane orta boy soğan
3 tane acısız kırmızı biber
2 çorba kaşığı domates salçası

1 kaşık nar ekişisi ( ben kullanmadım)
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı yeni bahar
2 tane soyulmuş ince doğranmış domates
1 tatlı kaşığı tuz

Hamur malzemeleri;
2 kilo un
Ceviz tanesi büyüklüğünde yaş maya
1 çay kaşığı tuz

Hamuru açmak için;
1 buçuk su bardağı ay çiçek yağı,yarım su bardağı eritilmiş tereyağı karıştırılır.

Önce tüm harç malzemelerini bir kapta karıştırıyoruz.
Hamur için 1 küçük kase ılık su ile mayayı eritiyoruz. Tepsiye aldığımız mayanın içine unu azar azar katıyoruz. Ardından alabildiği kadar ılık suyu da azar azar katıyoruz ve hamuru kulak memesi kıvamına getiriyoruz.30 dakika üstü kapalı vaziyette hamuru dinlendiriyoruz.
Hamuru cevizden azıcık daha büyük olacak şekilde eşit parçalara bölüyoruz.(elinize yapışmaması için ay çiçek yağına batırarak parçaları bölebilirsiniz) ve bu parçaları da 15 dakika dinlendiriyoruz.

Her bir hamur parçasını ay çiçek ve tereyağı karışımına elimizi batıra batıra elimizle ince ince açarak, uzun rulo seklinde sarıyoruz. Daha sonra bu ruloyu gül böreği şeklinde kıvırıyoruz. Tüm parçaları bu şekilde sarıp fırın tepsisine diziyoruz. Her bir parçanın üstüne 1 çorba kaşığı harcı düzgün bir şekilde yayıyoruz.

Tepsideki böreği önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 45-50 dakikalık süreyle pişiriyoruz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)