13 Şubat 2014

PORSİYONLUK PASTACIKLAR

evet ilk tarifimle başlıyorum
eşimin doğumgününe yapmıştım bu pastacıkları kendisi klasik yaş pastayı pek sevmez bende değişikli olsun diye yaptım ve çokta güzel oldu… yumuşacık kekiyle beğeneceğinize inanıyorum sade kek olarak bile yapabilirsiniz.
şimdi geçelim tarifimize.

2 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı ılık su
Yarım su bardağı sıvı yağ
3 yemek kaşığı kakao
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Üzerine çikolata sos ve süslemek için hindistan cevizi
Üzerine kuruyemiş kırığı

Arasına sürmek için;
1 su bardağı süt
Yarım kahve fincanı nişasta
Yarım kahve fincanı şeker
1 tatlı kaşığı şekerli vanilin

Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz. Daha sonra diğer malzemeleri sırayla ekliyoruz ve çırpmaya devam ediyoruz. Hamuru yağlayıp hafif unladığımız borcama yada fırın tepsisine döküyoruz. Yuvarlak borcam kullandım. 175 derecede pişiriyoruz. Pişen kekimizi fırından çıkarıyoruz. Hafif ılıyınca bir tepsiye ters çeviriyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.


Arasına sürmek için pudingimizi hazırlıyoruz. Sütün içine nişastayı ve şekeri karıştırıyoruz ocağa koyup kıvam buluncaya kadar pişiriyoruz soğumaya bırakıyoruz. Soğuyan kekten bardakla yuvarlaklar çıkarıyoruz yuvarlak parçaları enine kesiyoruz arasına puding sürüyoruz. Bütün yuvarlak parçalar bitince çikolata sosumuzu hazırlıyoruz pakette yazdığı gibi pişiriyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Bir tabağa hindistan cevizi döküyoruz porsiyonluk pastaların kenarlarına tatlı kaşığyla çikolata sos sürüyoruz. Hindistan cevizine baıtıryoruz bütün parçalar bitince üstte kalan yüzünede çikolata sos sürüp kuruyemiş kırıklarıyla (fındık, badem, fıstık, kaju kırığı kullandım) süslüyoruz. Afiyet olsun.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)