13 Şubat 2014

BULGAR EKMEĞİ


Birçok sitede tarifini gördüm uzun süredir aklımdaydı kesinlikle tavsiye edeceğim çok güzel bir börek oldu. Ekmek diye düşünmeyin poğaça niyetine yenebilir.
1 su bardağı süt
yarım su bardağı ılık su
yarım su bardağı zeytinyağı
1 paket instant maya
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kalığı şeker
aldığı kadar un(5- 5,5 su bardağı)

üzerine sürmek için
yumurta sarısı, susam

iç malzemesi için:
beyaz peynir+maydanoz

İnstant mayayı ve şekeri hamuru yapacağımız kaba kouyoruz Üzerine ılık suyu ekleyip karıştırıyoruz. Sütü, sıvı yağı, yumurtayı ekliyoruz. Son olarak unu ve tuzu ekleyip yoğuruyoruz. Unu yavaş yavaş ilave edelim ele yapışmaz olunca eklemeyi bırakalım. Ben 5 su bardağı+ 2 yemek kaşığı un kullandım.

Hamuru mayalanması için üzerini kapatalım ve beklemeye alalım.

Mayalanan hamuru 4 parçaya ayıralım her bir parçayı tekrar 4′e ayıralım toplamda 16 beze elde ediyoruz. 4′er 4′er açıp rulo yapacağız. Resimlerden de anlayabilirsiniz.
İlk önce 4 hamur bezemizi yanımıza alıyoruz. İlk bezeyi pasta tabağı büyüklüğünde merdaneyle açıyoruz üzerine eritilip soğutulmuş tereyağı sürüyoruz. 2. ve 3. bezeyi de aynı şekilde açıp aralarına tereyağı sürüp üstüste koyuyoruz. 4 bezeyi de açıyoruz Diğerelerinin üzerine koyuyoruz fakat tereyağı sürmüyoruz. 4 hamur üstüste oldu. Önümüze alıyoruz ve hepsini bir açıyoruz ( çok ince olmayacak şekilde ). Üzerine tereyağı sürüp ucuna peynirli iç malzememizden yayıyoruz ve rulo yapıyoruz kenara alıyoruz. Diğer bezeleride 4-4 olacak şekilde açıp rulo yapıyoruz son olarak elimizde 4 rulo oluyor. Uç kısımlarını yağlanmış tepsimizin ortasına koyuyoruz Üçgenleri de yan yana, bitişik olmayacak şekilde sıralıyoruz. Üzerine yumurta sarısı sürüp, susam serpiyoruz ve tepsi mayalanmasına bırakıyoruz.
Tepsimizi fırına koyup 200 derecede kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun.


Not: Bulgar ekmeği tariflerde peynirsiz olarak sade şekilde yer alıyordu. Ben peynir eklemeyi tercih ettim. yuvarlak borcam küçük geliyor sıkışık olsun farketmez derseniz kullanabilirsiniz ben daha büyük bir tepsi kullandım.

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)