8 Ağustos 2014

FIRINDA ETLİ PATLICAN KEBABI



300 gr kuşbaşı et
3-4 tane patlıcan
2 tane biber
2 tane domates
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı salça
kimyon, karabiber, tuz


Patlıcanları alacalı soyuyoruz ve ortadan 4′e kesip doğrayıp tuzlu suda bekletiyoruz.
Patlıcanları ister kızgın yağda isterseniz fırında kızartabilirsiniz.
Ben patlıcanları bir kaba aldım ve üzerine az sıvı yağ gezdirip karıştırarak yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine yayıp fırında kızarttım.
Diğer bir taraftan etleri küçültüyoruz ve tavaya alıyoruz. Suyunu salıp çekinceye kadar pişiriyoruz. Sıvı yağ yada tereyağı ekleyip karıştırıyoruz ve az kızarmasını sağlıyoruz . Soğan, sarımsak ve biberleri doğrayıp etlerin üzerine ekliyoruz. Bir tane domatesi yemeklik doğrayıp sotemizin üzerine ekleyip karıştırıyoruz ve pişmeye bırakıyoruz.
Kızarttığımız patlıcanların yarısını fırın tepsisine yayıyoruz ve üzerine hazırladığımız etli karışımı yayıyoruz. Onun üzerine kalan patlıcanı ekliyoruz. Domatesi soyup yuvarlak yuvarlak kesip patlıcanların üzerine koyuyoruz.
Bir kasede salçayı suyla eziyoruz ve etlerin hizasına gelecek şekilde tepsiye döküyoruz. Su az gelirse ekleme yapabilirsiniz. 180 derece fırında domatesler pişinceye kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)