11 Eylül 2014

BROWNİ KURABİYE

merhaba dostlar...
kızım bu sene kreşe başladı ve 2. haftadan ateşli boğaz enfeksiyonuna yakalandı. Her akşam süt içmek isteyen kızımı uzak tutabilmek için bu kurabiyeleri yaptım. biliyorsunuz süt boğazı olumsuz anlamda etkiliyor ve öksürüğe sebep oluyor hastalık süresince yatmadan önce süt vermemeye çalışıyorum iyi mi yapıyorum kötü mü bilmiyorum. kakaolu ıslak kurabiyeleri çok seven kızım için dün akşam sıvadım kolları. tarif nefisyemektariflerinden pastakolik aylaya ait. tarifin aslı burada.




125 gram tereyağı (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 yemek kaşığı kakao
3-4 su bardağı un( 4 su bardağı kullandım)
1 adet yumurta

Şerbeti için :

1 su bardağı su
1 su bardağı toz şeker
Bir kaç damla limon


İlk önce şerbetini hazırlayalım. Bunun için bir küçük tencereye su ve şekeri alıp üzerine limonu sıkalım. Kaynamaya başlayınca altını kapatalım ve soğumaya bırakalım.

Yoğurma kabına tüm malzemeleri alalım ve yoğuralım. Ele yapışmayacak bir hamur elde edelim.

Bir tepsiye yağlı kağıt serelim ve hamurdan parçalar alıp yuvarlak şekil vererek tepsiye dizelim. Aynı işlemi bütün hamura yapalım. 200 derecede pişirelim. ( 16 dkda pişti ama tarifte 10 dk pişirelim diyordu 10 dk dan sonra kontrollü pişirelim.) 
Kurabiyeler piştikten sonra, ilk sıcaklığı gidince ılınmış olan şerbete kurabiyeleri batırıp çıkaralım. Üzerlerine hindistan cevizi  serperek servis edelim. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)