7 Mayıs 2014

JÖLELİ MEYVELİ BİSKÜVİ PASTASI

çilek zamanı geçmeden size bir tarifim var. bisküvili tatlıları sevenler için alternatif olacaktır. biara günlerde çok yapılıyordu bende bisküvili olarak yapmayı tercih ettim isterseniz altına kek yapıp o şekildede yapabilirsiniz. 


1 litre süt
5 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı buğday nişastası
7 yemek kaşığı şeker
1 paket şekerli vanilin
isterseniz 50 gr tereyağı
1 paket çilek aromalı jöle
10-15 tane çilek(büyüklüğüne göre)
2,5 su bardağı sıcak su
Yaklaşık 25 tane petibör bisküvi(1 paket)


Süte un, buğday nişastası ve şekeri ilave edip iyice karıştırıyoruz.
Ocağa alıp muhallebi kıvamına gelene kadar çırpma telimizle karıştırarak orta ateşte pişiriyoruz. İsteğe bağlı olarak tereyağımızı ilave ediyoruz eriyince şekerli vanilini ekleyip ocağı kapatıyoruz. Tepsimizi ıslatıp bisküvileri bir kat diziyoruz. (ben kare borcam kullandım). Büskivilerin üzerine muhallebimizin yarısını döküyoruz. Muhallebinin üzerine tekrar bisküvileri sıralayıp yine aynı şekilde muhallebimizi döküyoruz. Sıcağı gittikten sonra doğradığımız çilekleri muhallebinin üzerine sıralıyoruz. Elimizle hafifçe bastırıyoruz. Diğer bir tarafta jöleyi paketin arkasında yazdığı şekilde yapıyoruz. 2,5 su bardağı sıcak suda toz jöleyi iyice eritiyoruz. Kıvam bulmaya başlayınca çileklerin üzerine döküyoruz. Buzdolabında 1-2 saat bekletiyoruz. Dilimleyip servis yapıyoruz. Afiyet olsun. (kare borcam kullandım)


2 yorum:

  1. Çok lezzetli görünüyor. Ayrıca çekici bir rengi var, elinize sağlık hocam.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim hakkı bey görüntüsü ve tadı çok güzel bir pasta ayrıca pratikte :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)