4 Haziran 2014

BAKLAVA YUFKASINDAN ELMALI RULO

gayet pratik ve lezzetli bir tarif elmalı rulo. dilerseniz sarıp tepsiyle birlikte buzluğa atabilirsiniz. ben buzdolabı poşetiyle attım ama tepsiye sıralarken çok dikkatli olmak gerekiyor sizde ya çok dikkatli olun yada tepsiyle birlikte atın buzluğa yada zaten pratik taze taze sarıp pişirin tercih sizin...




12 adet baklava yufkası
4 adet elma
3 yemek kaşığı toz şeker
İri kıyılmış ceviz içi
1 tatlı kaşığı tarçın
1 küçük kase sıvı yağ
Pudra şekeri


Elmalar rendelenip hiç bekletilmeden şeker, tarçın, ceviz eklenip bir tavada suyunu çekinceye kadar pişirilir, ılınması beklenir.
Üç adet yufka tezgaha serilip, her katına sıvı yağ çok olmayacak şekilde sürülür. Yufkalar çok çabuk kuruyor sofra bezinin içine sarıp tek tek çıkarabilirsiniz ya da hızlı olmanız lazım. Elmalı harç yufkanın kenarına bolca konulup rulo şeklinde sarılır. Keskin bir bıçakla çok bastırılmadan kesilir. Kalan yufkalarla da aynı işlem uygulanır. 3′er sarılıyor her katında yağ sürülüyor. 175 dereceli fırında üzerleri kızarana kadar pişirilir, ılıdıktan sonra üzerlerine pudra şekeri serpilir.
Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)