6 Nisan 2014

PORTAKAL SUYUYLA BİSKÜVİLİ TATLI

portakalın zamanı geçmeden size çok güzel bir tatlı tarifim var. eğer sütlü tatlılarda hafif mayhoş, ekşimsi tadı seviyorsanız bu tarifide beğeneceksinizdir. bisküvili tatlılar zaten favorimdir. eskiden anneler başka tatlı bilmezlerdi çocuklar tatlı isteyince bisküvili sütlü tatlı hemen hazırlanırdı , sanırım o yüzden bisküvili tatlılar beni hep başkaa yerlere, eskilere götürür...



1 paket petibör bisküvi

Sütlü muhallebi ;
3 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
2 silme yemek kaşığı buğday nişastası
3 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya

Portakallı muhallebi ;
2,5 su bardağı portakal suyu
2 yemek kaşığı un
1 silme yemek kaşığı buğday nişastası
3 yemek kaşığı şeker ( portakalın ekşi tadı çok gelmesin diye şekeri fazla koydum siz isterseniz azaltabilirsiniz)
Portakal kabuğu rendesi

Sütün içine un, nişasta, şekeri koyuyoruz ve iyice karıştırıyoruz. Ocağa koyup devamlı karıştırarak koyulaşana kadar pişiriyoruz. Ocağı kapatmadan önce vanilya da ekleyip karıştırıyoruz.İsterseniz 50 gram margarinde ekleyebilirsiniz ama ben yağ kullanmadım. Portakal suyuyla olan kısmı da aynı sütlü kısım gibi pişiriyoruz.

Borcamı sudan geçiriyoruz (tatlının kolay çıkması için) ve bisküvileri sıralıyoruz. Üzerine sütlü olan pudingimizin yarısını döküyoruz çok kalın olmayacak şekilde yayıyoruz. Onun üzerine tekrar bisküvileri sıralayıp portakal suyuyla hazırladığımız pudingin yarısını yayıyoruz. Tekrar bisküvileri sıralayıp aynı işlemi yapıyoruz. bir sıra sütlü tatlı bir sıca portakallı tatlı sıralanacak aralarınada bisküvi koyulacak . Buzdolabında 3-4 saat bekletip servis yapıyoruz. Afiyet olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)