7 Ağustos 2014

BASTIRMA İNCİR

incir zamanıyken kışa incir hazırlamak en mantıklısı. kuru inciri çok seviyorum, hem çerez niyetine yemeyi hemde pasta kurabiyede kullanmayı . onun içinde bu şekilde hazırlayıp kışın kullanmak çok güzel oluyor  Kullanacağımız incirler daha kurutmadan önce açılıp kurutulan incirler olmalıdır. Büyüklerimiz toplanan incirleri sap kısmından kenarlarına doğru açarlar ve kuruturlar. Kışın kurtlanmasını önlemek içinde pestilini yaparlar. Hep şekerli yapılan bu pestili şekersiz olarak denemeyi düşündüm ve sonuç başarılı… Buzdolabında muhafaza ediyorum her ihtimale karşın. Buzdolabında olduğu içinde kesmek zor oluyor. Dışarıda bir süre beklerse daha kolay dilimlenecektir. Keklerde ve pastalar da bu şekilde kullanılabilir. 



1 kilo incir
Kaynar su

Bir tencereye suyu alıyoruz ve kaynatıyoruz. Üzerine delikli çelik süzgeç koyuyoruz ve incirlerden 3-4 tanesini deliklinin üzerine koyarak kapağı kapatıyoruz. 5-10 dakika bu şekilde duruyor ve buharda yumuşuyor.
Bastıracağımız kabın içine streç film veya buzdolabı poşeti geçiriyoruz. Yumuşayan incirleri kabın içine yerleştiriyoruz. Dış yüzeyi alta gelecek şekilde olacak ve hepsi aynı yönde yerleştirilecek.
İncirlerin hepsi bitinceye kadar işleme devam ediyoruz. Yapım aşaması uzun sürüyor fakat sonuçta içiniz rahat bir şekilde tüketebileceğiniz bir şey çıkıyor ortaya. Soğuduktan sonra dilimleyerek tüketiyoruz. Afiyet olsun…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)