5 Haziran 2014

HİNDİSTAN CEVİZLİ KEK

okulda öğle arasında bize sıkma börek yapan bir ablamız vardı kantin okullar kapanmadan kapandı ve biz yemek konusunda sıkıntı yaşamaya başladık bende kek yapayım arkadaşlarımla çayın yanında kek yeriz diye düşündüm sıvadım kolları. buradaki ve buradaki tariflerden asinlenerek ortaya karışık büyük ölçüdede kendimden bişeyler katarak çıkardım pişer pişmez dayanamadım ve 2 dilim yedim arkadaşlarıma getireceğim ya sabah uyanır uyanmazda 1 çatal aldım soğuyunca nasıl olacak diye. arkadaşlarımdanda tam not aldı yiyen herkes bayıldı buna kek deme bence dediler çok beğendiler. buyrun tarife geçelim hindistancevizini sevenler özellikle not alsın buarada hindistancevizi sevmeyen bile bir lokma aldı beğenince devam etti :)




Kek için
1 yumurta
Yarım su bardağı şeker
Yarım su bardağı sıvı yağ
Yarım su bardağı süt
1 su bardağı+ yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin

Üzeri için
1 yumurta
1, 5su bardağı hindistan cevizi
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı un
yarım su bardağı şeker

Üzerine
kakao, hindistan cevizi

Islatmak için
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı şeker


Öncelikle kekimizi hazırlıyoruz şeker ve yumurtayı çırpıp diğer malzeleri ekliyoruz ve yağlanmış kalıba( 25cm çapında kelepçeli kalıp kullandım)  döküyoruz 170derecede 20dk pişiriyoruz buarada üzerine koyacağımız hindistan cevizli dolguyu hazırlıyoruz yumurta ve şekeri çırpıp hindistan cevizi, un ve sıvı yağı karıştırıyoruz fırından çıkardığımız kekin üzerine yayıyoruz kaşığı yağa batırırsak daha kolay yayılacaktır. Tekrar fırına veriyoruz ve kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Süt ve şekeri iyice karıştırıyoruz keki fırından çıkarınca 2-3dk sonra bıçakla deliyoruz ve süt şeker karışımını her yerine döküyoruz biraz dinlendikten sonra servis yapıyoruz
 afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)