3 Haziran 2014

SODALI RULO BÖREK

artık benimde face sayfam var :) Menekşe RENGİ yazarsanız çıkar sanırım . herkesi bekliyorum... 
akşam çayın yanına bu böreklerden yapmaya ne dersiniz? soda börekleri çok güzel kabartıyor mutlaka deneyin derim gerçekten lezzetli ...


5 adet yufka
1 adet soda
1 su bardağı süt
1 su bardağından bir parmak eksik sıvı yağ
1 yumurta sarısı
Beyaz peynir
Maydanoz


Soda, süt ve sıvı yağı karıştırıyoruz. Yufkayı tergaha seriyoruz. Fırça yardımıyla sostan her yerine sürüyoruz. Yufkanın yarısını diğer tarafına kapatıyoruz ve yarım daire elde ediyoruz. O kısmada sos sürüyoruz ve düz olan kenarına iç malzemeden koyup rulo yapıyoruz. Ruloyu tam ortadan kesiyoruz ve tepsiye yan yana birleşik şekilde koyuyoruz. Diğer yufkalara da aynı işlemi uyguluyoruz. Böreğin sarma işlemi bittikten sonra böreği dilimliyoruz ve kalan sosu kaşıkla böreğin her yerine döküyoruz. Buzdolabında sosu iyice çekmesini bekliyoruz. Ben sosu döktükten sonra buzluğa kaldırdım ve pişireceğim zaman tepsisiyle çıkardım biraz beklettikten sonra yumurta sarısı sürdüm. Eğer siz buzlukta değilde alt kısımda bekleteceksiniz 1-2 saat dolapta beklettikten sonra böreğimize yumurta sarısı sürüp fırına veriyoruz. İyice kızaran böreğimiz servise hazır. Afiyet olsun…




2 yorum:

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)