1 Mayıs 2014

İSVEÇ ÇAY HALKASI

tarifi hayatıntakendisinde gördüğümden beri denemek hep aklımdaydı. Dün sıvadım kolları kandil sebebiyle hem kandil simiti yaptım yanındada tatlı bişeyler olsun diye bu tarifi denemeye karar verdim. kendime göre ölçüledim, hamur açma diye düşünmeyin hem kolay açılıyor hemde kısa sürede tamamlanıyor.
yalnız tarifte ceviz fındık kırığı olmadığı için ben kullanmadım ama yerken keşke koysaydım diye düşündüm çok yakışacağına eminim. denemek isteyenlere fikir olsun...


1 paket maya(instant kullandım)
1 çay bardağı ılık süt
2 yemek kaşığı oda sıcaklığında tereyağı
3 yemek kaşığı şeker şeker
1 adet yumurta
1 fiske tuz
aldığı kadar un ( yaklaşık 3 – 3, 5 su bardağı un )

Hamurun arasına sürmek için;
2 yemek kaşığı erimiş margarin / tereyağ
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın

İlk önce hamurumunuz hazırlıyoruz. Ilık sütü yoğurma kabına alıyoruz. Üzerine şekeri ve mayayı ekleyip karıştırıyoruz hamur için gerekli olan diğer malzemeleri ekleyip ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğuruyoruz. 30 dk kadar mayalanmaya bırakıyoruz ( ben mayalanmasını beklemedim)
Mayalanan hamuru dikdörtgen şekilde unlu zeminde açıyoruz. (uzun tarafı bize doğru olacak) erimiş tereyağını her yerine sürüyoruz. Karıştırdığımız şeker ve tarçını her yerine serpiyoruz. Uzun kenardan başlayarak rulo yapıyoruz iki ucunu birleştiriyoruz. Şekilsiz olan ucunu kesebilirsiniz. Bıçakla kesiyoruz ama tam ayırmıyoruz resimlerde de göreceksiniz. Daha sonra en uçtan başlayarak bu parçaları çapraz olarak bir öncek parçanın üzerine yatırarak halkamıza şekil veriyoruz. Fırına vermeden önce 15- 20 dk tepside mayalanması için bekliyoruz daha sonra 180 derecede kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
afiyet olsun








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)