28 Mart 2014

DÖVMELİ YOĞURT ÇORBASI

bu çorbayı ilk defa kayınvalidemde yemiştim. bana çocukluğumdan kalma babaannemin yaptığı bir lezzete götürdü o günden beride sık yaptığım bir çorbadır. kızımda çok severek içer.



1.5 çay bardağı dövme (aşurelik buğday)
2.5 su bardağı yoğurt
1 yumurta
1 yemek kaşığı un

Üzeri için
Tereyağı, zeytinyağı, nane

Dövmeyi akşamdan ıslanmaya bırakın. Sabah düdüklüye koyun. Üzerine 2 parmak kadar çıkacak şekilde su ekleyin. Dövmenin iyice yumuşayıp açılması lazım. 20 dk haşlayın. Diğer tarafta yoğurt, yumurta ve unu çırpın. Üzerine 1 su bardağı kadar sıcak su koyup meyaneyi ılıtın ve dövmenin içine döküp kaynayana kadar karıştırmaya devam edin. Tuzunu atın. Yağını kızdırın. baharatlarını atıp çorbanın üzerine gezdirin.

afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)