14 Şubat 2014

ÇÖREKOTLU TUZLU KURABİYE

Kurabiye yapmayı herzaman çok sevmişimdir. Hazırlaması kolay, kısa sürede pişiyor ayrıca misaifirimiz olduğunda aynı gün yapmamıza gerek yok. Bu kurabiyeninde ayrı bir yeri vardır benim için. Denerseniz sizi yanıltmayacağına garanti veriyorum hatta yiyenler hazır bile sanabilir. Ben yaptığımda bi arkadaşım bunu nerden aldın diye sormuştu bana, ben yaptım deyincede açılan gözlerini unutmuyorum neyse uzatmayalım tarife geçelim :)


250 g tereyağı (oda sıcaklığında) ( 150 g tereyağ 100 g margarin kullandım, isteğe bağlı ama tereyağı ile daha güzel oluyor)
1 su bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı çörek otu
2 yemek kaşığı şeker
1 paket kabartma tozu
1 adet yumurta (beyazı içine, sarısı dışına)
Aldığı kadar un

Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeleri bir kaba alınır ve elle malzemeler biraz karıştırılır. Daha sonra un ve kabartma tozu eklenir. Özlü bir hamur elde edene kadar yoğrulur. (unu fazla olursa şekil verirken çatlar, az olursa pişerken yayılır.)Hamurdan parçalar alarak oval şekiller verilir, Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir Üzerlerine yumurta sarısını sürülür ve önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında kızarana kadar pişirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)