16 Ekim 2014

KURU KAYISILI KURABİYE


1 su bardağı ufak ufak doğranmış kuru kayısı
5 yemek kaşığı tepeleme pudra şekeri,
100gr margarin (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvı yağ
aldığı kadar un yaklaşık 4 su bardağı
1 paket kabartma tozu,
2 yumurta
hindistan cevizi



Önce sıvı yağı,margarini, yumurtaların sarılarını karıştıralım. Pudra şekerini ekleyip karıştırmaya devam edelim. Unu ve kabartma tozunu eleyip hamur yapalım, ne çok sert olsun ne de çok yumuşak. Doğranmış kuru kayısıları da ekleyelim ve karıştırmaya devam edelim. Hamurdan parçalar alıp yuvarlayalım, kurabiye şekli verelim. Kurabiyeleri önce yumurta akına sonra da hindistan cevizine batırıp yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizelim. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.
Afiyet olsun…


2 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar. kayısılı hiç denemedim ilk fırsatta uygulıcam tarifini:)

    YanıtlaSil
  2. beğeneceğinize inanıyorum :) çok teşekkür ederim sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)