6 Mayıs 2014

MİKRODALGADA KEK ( 3 dakikada)

Canınız tatlı bişeyler mi istedi? toplamda 5 dk da yiyebileceğiniz bir tarifim var. kızımla kek yapmayı seviyorum o çırparken bende malzemeleri ekliyorum bu sefer yine birlikte yaptık 3 dk da kekimiz pişti afiyetle yedik. ben kupada yaptım ama mikrodalgaya dayanıklı her türlü kapta pişirebilirsiniz silikon kek kalıpları, kaseler, fincanlar kavanozlar her türlü denemek lazım ben cesaret edemeyip önce 1 kupayı pişirdim daha sonra diğerini çatlarsa ikiside elden gitmesin dedim :) zaten çabuk pişiyor ve hiç bişey olmadı kupalara 


1 yumurta
5 yemek kaşığı şeker
5 yemek kaşığı un
1-2 yemek kaşığı kakao
4 yemek kaşığı süt
4 yemek kaşığı sıvı yağ
1 çay kaşığı kabartma tozu

Şeker ve yumurtayı çırpıyoruz. Daha sonra diğer malzemeleri ekliyoruz ve kupalara veya fincanlara paylaştırıyoruz. Bu malzemeyle 2 kupa aldı. Eğer nescafe fincanıyla yapılsaydı 4 fincan alabilirdi. Mikrodalgada 1000 watt’ta 3 dk pişiriyoruz. Daha sonra afiyetle yiyoruz.

Fırında yapılan keklere göre daha yoğun bir kek oluyor, dilerseniz üzerini kremşantiyle süsleyebilirsiniz. fındık ceviz hatta çikolata parçacıkları ekleyebilirsiniz içine ...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)