4 Nisan 2014

SUSAMLI TAVUK VE PATATES

hep galeta ununa bulayarak yapıyordum tavuğu yada normal soslayarak birde susamlı deneyeyim dedim eşim bayıldı. kesinlikle tavsiye ediyorum sizede monotonluktan sıkılanlara farklılık arayanlara bu tarifim



kişi sayısına göre tavuğun herhangi bir parçası(göğüste olur baget de)
2-3 adet patates
1 çay bardağı susam
1 tane yumurta( melzemeye göre artırabilirsiniz)
pul biber
kekik
tuz
sıvı yağ

Tavuklar yemeklik ayarlanır. göğüs etinden yapacaksanız avuç içi kadar parçalara ayırın bagetle yapacaksanız üzerine bıçakla çizikler atın ki fırında içi de pişsin. Bir kapta yumurtayı kıralım ve iyice çırpalım baharatı da ekleyelim. Tavukları önce yumurtaya daha sonrada susama bulayalım daha sonra yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirelim. Patatesleri elma dilimi şeklinde doğrayalım. baharatlara sıvı yağı ve 1 avuç susamı karıştıralım ve patatesin üzerine döküp iyice harmanlayalım. Patatesleri de tavukların yanına koyup fırına verelim. Kızarıncaya kadar pişirelim. Tavukları bir kere altüst edebilirsiniz, iki tarafında kızarması için. Afiyet olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)