8 Nisan 2014

FIRINDA SÜTLAÇ

sütlaç yapma konusunda çok başarılı değildim seneler önce bir kere yaptım ve kaseye paylaştırdım baktım su gibi meğer az kaynatmışım tencereye geri koydum ve birsüre daha kaynattım sonunda başardım ama nedense biönyargı oluşturdu bana :) daha sonra fırında sütlaç yapmaya karar verdim ve nette araştırmaya başladım tarifi burada buldum ve denedim. sonuç mükemmel... biliyorsunuz nefisyemektariflerine tarif gönderdiğim için aynı şeyi tekrar pek yapmam farklı şeyler ararım ama bu sütlacı bikaç kere daha yaptım. eğer tarife tam uyarsanız kıvamı tam oluyor. nefisyemektariflerine gönderdiğimde şekeri az geldi diyenler oldu eğer siz şekerli seviyorsanız yarım bardak daha şeker ilave edebilirsiniz.buyrun tarifimize geçelim...



1 litre süt
1 su bardağı şeker
Yarım su bardağı pirinç
3 yemek kaşığı buğday nişastası
1 paket vanilya
2 su bardağı su
Pirinçleri güzelce yıkadıktan sonra 2 su bardağı su ile pişene kadar haşlayın. Çok az sulu kalacaktır. Haşlanan pirinçlerin üzerine sütü, vanilyayı ilave edip kaynatın. Karışım kaynamaya başlayınca şekeri ve 1/3 su bardağı sütle karıştırdığınız 3 yemek kaşığı buğday nişastasını ilave ediniz. 10-15 dk daha kaynatıp altını kapatın. Fırın için uygun ısıya dayanıklı sütlaç kaselerine sütlaçlarınızı paylaştırın. Tepsiniziesoğuk su doldurun ve sütlaç kaplarını fırın tepsinize dizin ( Tepsideki su sütlaç kaplarının yarısına kadar gelecek)Tepsiyi fırınınızın en üst rafına yerleştirin. 200 derecede, sütlaçlarınız kızarana kadar fırınlayın. Toprak kase kullanacaksanız bu tarife göre 6 adet çıkıyor. Afiyet olsun…





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)